| |
To
κλασικό Ράλι Μόντε Κάρλο, ο πιο διάσημος και με το μεγαλύτερο γόητρο
αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ράλι, θα είναι η αφετηρία του
φετινού μαραθώνιου των 16 αγώνων του θεσμού.
To 2006 που φέρνει μαζί του μια σειρά από προκλήσεις τόσο για τις
ομάδες όσο και για τους οδηγούς. Ανάμεσα σε αυτές οι νέοι τεχνικοί
κανονισμοί, που απαιτούν την αφαίρεση διάφορων συστημάτων που
ελέγχονταν από υπολογιστή, και μια μεγαλύτερης διάρκειας
«αγωνιστική» που τελειώνει δύο περίπου μήνες αργότερα δηλ.
τον Δεκέμβριο.
Οι
νότιες γαλλικές Άλπεις με τους αφιλόξενους παγωμένους δρόμους είναι
ικανές, ανάλογα με τις, απρόβλεπτες συνήθως,
καιρικές συνθήκες, να
μεταβάλουν τους τεχνικούς ασφάλτινους δρόμους των ειδικών διαδρομών σε
μία ακόμα τεράστια πρόκληση. Η εναλλαγή, στην ίδια ειδική διαδρομή, από
τελείως στεγνή σε «υγρή» άσφαλτο, με τον πάγο να παραμονεύει στα
σκιερά
υπήνεμα μέρη και την απειλή του χιονιού στα μεγαλύτερα υψόμετρα είναι
κάτι που χρειάζεται ιδιαίτερες οδηγικές ικανότητες για να
αντιμετωπιστεί.
Θα τολμήσουμε να πούμε ότι στον αγώνα αυτό και με τους
πιο πάνω όρους καμία επιλογή ελαστικών δεν μπορεί να χαρακτηριστεί
τέλεια. Αν μάλιστα ληφθεί υπ’ όψιν ότι η επιλογή των ελαστικών, με τα
οποία τα αυτοκίνητα θα κάνουν 3 ε.δ. (περίπου 50-60 αγωνιστικά χλμ)
γίνεται περίπου τέσσερις ώρες προτού να ξεκινήσει η ε.δ. τότε η μόνη
ιδανική επιλογή είναι « το μη χείρον βέλτιστον». Που
σημαίνει και ότι
το μυστικό της επιτυχίας είναι να επιλεγεί ο τύπος εκείνος που, αν η
επιλογή είναι λανθασμένη, θα σε κάνει
να χάσεις τον λιγότερο χρόνο.
Η προσέλευση τόσο στην πανηγυρική εκκίνηση, την Πέμπτη βράδυ, όσο και
στις 18 ε.δ. του αγώνα (366.39 km), αναμένεται πολύ μεγαλύτερη από ότι
συνήθως.
Το πρώτο σκέλος του αγώνα κινείται εξ ολοκλήρου στα βόρεια του ποταμού
VAR και αποτελείται από 6 ε.δ. Η δεύτερη, και μεγαλύτερη, μέρα του
αγώνα κινείται προς την αντίθετη πλευρά και έχει 6 ακόμα ε.δ., ενώ οι
τελευταίες 6 ε.δ. του αγώνα θα διεξαχθούν την Κυριακή.
Η πρώτη μέρα περιλαμβάνει μια ολοκαίνουργια ε.δ. και μία που δεν έχει
χρησιμοποιηθεί από το 1994. Τη δεύτερη μέρα εκτός από το πρώτο πέρασμα
από το κλασικό Col de Turini, υπάρχει και μια ε.δ. που δεν έχει
χρησιμοποιηθεί εδώ και 14 χρόνια. Το τρίτο σκέλος του αγώνα είναι πιο
«παραδοσιακό». Βασισμένο στα βουνά κοντά σε Sospel
περιλαμβάνει δύο
ακόμα περάσματα από το Turini, με το πέρασμα από τα φαντασμαγορικά
φαράγγια κοντά στο Moulinet που είναι και κατηφορικό.
Οι συμμετέχοντες φέτος είναι 53,
σχεδόν διπλάσιοι από αυτούς της
περσινής χρονιάς, παρά την επίσημη αποχώρηση από το θεσμό τεσσάρων
εργοστασιακών ομάδων (Μ1). Η σύσταση βέβαια της κατηγορίας Μ2
(εργοστασιακές ή ημιεργοστασιακές ομάδες περιορισμένης εμπλοκής και με
περιορισμούς στις τεχνολογικές εξελίξεις των αυτοκινήτων) ανεβάζει τον
αριθμό των διεκδικητών σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Στη γραμμή της αφετηρίας θα δούμε φέτος 6 ομάδες. Πρόκειται για τις:
Kronos Total Citroen, OMV-Peugeot Norway, BP-Ford, Stobart VK M-Sport
Ford, 555 Subaru και Red Bull-Skoda Team.
|
Kronos
Total Citroen
Η βελγική Kronos συμμετέχει στον αγώνα με τρία Xsara WRCs. Δύο από αυτά
θα έχουν τα χρώματα της Kronos Total Citroen, ένα για τον δύο φορές
παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb και τον συνοδηγό του Daniel Elena,
και ένα άλλο για τους Ισπανούς Xavier Pons και Carlos Del Barrio. Τα
δύο αυτά Xsara, με τους αριθμούς 1 και 2 στις πόρτες τους, ανήκουν στην
κατηγορία Μ1 (κατασκευαστές ένα) και συμμορφώνεται με τον τεχνικό
κανονισμό του 2006, με πιό γνωστά μέτρα του αυτά της απαγόρευσης των
ηλεκτρονικών μπροστινών και πίσω διαφορικών και του μεγαλύτερου
περιορισμού στις αλλαγές ανταλλακτικών και εξαρτημάτων. Το τρίτο Xsara
θα βρίσκεται στα χέρια του Daniel Sordo και θα έχει την υποστήριξη της
ισπανικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου.
|
OMV-Peugeot Norway
Με δύο αυτοκίνητα Peugeot 307 WRC, προδιαγραφών 2005, της Bozian Racing
Team θα συμμετάσχουν σε 12 αγώνες του πρωταθλήματος 2006 με τα χρώματα
της Αυστονορβηγικής Peugeot οι Manfred Stohl (που θα κάνει και τους
υπόλοιπους 4 αγώνες του πρωταθλήματος) και Henning Solberg. Στο Monte
Carlo την ομάδα θα συντροφεύει και ο πρώην πρωταθλητής σκι
Philippe
Roux με ένα Peugeot 206 WRC.
|
BP-Ford
Το Ράλυ Μόντε Κάρλο σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Ford. Το νέο Focus
RS World Rally Car επανδρώνεται από μια «φρέσκια» ομάδα
οδηγών που
προήλθε από το σμίξιμο της εμπειρίας των δύο φορές παγκόσμιων
πρωταθλητών Marcus Gronholm και Timo Rautiainen και το ακατέργαστο
ταλέντο των ανερχόμενων Mikko Hirvonen και Jarmo Lehtinen.
|
Stobart VK M-Sport Ford
Τι καλύτερο μέρος να αρχίσει κανείς μια διεθνή αγωνιστική καριέρα από
την Place du Casino. Και μιλάμε βέβαια για τον νεαρό που θα γράψει
ιστορία, όταν θα ανέβει στις 19 Ιανουαρίου του 2006 στη ράμπα εκκίνησης
του Ράλι Μόντε Κάρλο. Μόλις 18 ετών, ο γιος του «αφεντικού»
της M-Sport
και κάτοχος αγωνιστικής άδειας μόλις δύο χρόνια, ο Matthew Wilson
γίνεται ο νεαρότερος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος που θα
συμμετάσχει στο WRC με πλήρες πρόγραμμα, φιλοδοξώντας να κοιτάξει στα
μάτια τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο. Το δεύτερο Ford Focus RS WRC
στην ομάδα του Stobart θα οδηγεί ο τρεις φορές πρωταθλητής Βελγίου
Pieter Tsjoen.
|
555 Subaru
Από το γοητευτικό πριγκιπάτο του Μονακό αποφάσισε να ξεκινήσει την
καμπάνια της για το 2006 η Subaru World Rally Team. Για τον διεκδικητή
του περσινού τίτλου Petter Solberg στη νέα πρόκληση θα έχει
«συμπαραστάτη» το νέο Subaru Impreza WRC2006, όπως και ο
Chris
Atkinson. Ο Chris Atkinson, που και αυτός παρέμεινε στην
«μπλε» ομάδα,
θα οδηγεί το Impreza WRC2005 με το οποίο έτρεξε στην Αυστραλία.
|
Red
Bull-Skoda Team
Με το όνομα Baumschlager Rallye Racing (BRR) θα συμμετάσχει η Red Bull
Skoda Team στο WRC του 2006. Με ένα μίγμα πεπειραμένων πιλότων
και
πολλά υποσχόμενων νεαρών αστέρων θα συμμετάσχει η ιδιωτική ομάδα BRR
στο πρωτάθλημα. Τα ονόματα τους: Gilles Panizzi, Mattias Ekstrom and
Andreas Aigner.
|
Εκτός όμως από τις ομάδες
σημαντικές είναι και οι «ιδιωτικές»
συμμετοχές καθώς ανάμεσά τους βλέπουμε τον Gigi Galli με ένα Mitsubishi
Lancer WRC προδιαγραφών 2005, τους Francois
Duval, Jan Kopecky και Alexandre
Bengue στο
τιμόνι ενός Skoda Fabia WRC, αλλά και τον Toni
Gardeneister σε ένα Peugeot 307 της Astra Racing.
Μόνον έξι είναι οι συμμετέχοντες για το πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων
Παραγωγής που φέτος για πρώτη φορά περιλαμβάνει στο πρόγραμμά της τον
αγώνα του πριγκιπάτου. Ανοιχτά εδώ όλα τα αποτελέσματα και άνιση μάχη
στους «κατασκευαστές», με τέσσερα Mitsubishi εναντίον δύο
Subaru, και
τον πρωταθλητής της περσινής χρονιάς, Toshihiro Arai, να απουσιάζει.
Καλή αγωνιστική χρονιά λοιπόν και θα επανέλθουμε.
[CatKil]
|
Links
www.acm.mc
www.wrc.com
More articles
|
|
| |
|